Haaien, slangen en andere toffe dingen! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu Haaien, slangen en andere toffe dingen! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu

Haaien, slangen en andere toffe dingen!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

06 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ja daar ben ik weer! Dit keer niet zo laat als de vorige keren. Want.. ik heb weer onwijs gave dingen meegemaakt!

Laat ik beginnen met 16 april, girls night out. Het was niet echt een girls night out, maar 'verrassend' genoeg waren er geen jongens mee.
Met een leuke groepje zijn wij namelijk naar Candy's gegaan!
Candy's is een stripclub waar normaal gesproken ordinaire naakte vrouwen soppend over het podium gaan, maar 16 april niet. Toen kwamen de mannen!!
Een soort van chippendales, met een leuk optreden! Godzijdank gingen zij niet naakt, want om nou van 2 meter afstand een piemel te zien 'helicopteren'...
Erg grappige en leuke avond!

26 april was ook een leuk avondje! Myrthe en ik moesten eigenlijk werken 27 april, maar waren onverwachts toch vrij! Kwam mooi uit, want het was lekker warm die dag! Dus we hebben in de tuin gezeten met collega's en zijn daarna uit eten gegaan. Om de avond af te maken, ben ik maar weer eens gaan stappen. Laatste keer stappen was, schrik niet, januari! Dus opzich was het wel weer eens tijd. Het was weer een.. apart avondje. Ik heb 'meegedaan' aan een dancebattle, ben keihard op me smoel gegaan & andere fratsen.

28 april was het EINDELIJK zover! Paardrijden op het strand!
Samen met Lieselot, Elsemieke, Emma en Amber zijn wij lekker 2,5 uur gaan rijden! Ik had natuurlijk weer een oma paard, want de grijze haren waren goed zichtbaar en ze was niet vooruit te branden. Alleen op het eind kwam er een beetje tempo in haha. Helaas had ik verkeerde schoenen aan, waardoor m'n voeten heen en weer glibberden in de beugels, maar ach.. ik heb het overleerfd!
Wel de halve week als een soort van bejaarde door het leven gegaan, want AUW! Alles deed pijn. Maar het was het waard!

En toen was het alweer tijd voor koninginnedag! Want ook al zitten wij in Zuid-Afrika, reden voor een feestje grijpen wij aan! Eerst lekker braaien met de marshall huizen, en daarna feest! Lekker hollandse muziek, en keihard meezingen! Het was leuk!!

Zaterdag 4 mei, op naar Mosselbay!
Eerst moesten Myrthe en ik werken op een middeleeuwse fayre. Beetje hotdogs verkopen. Maar omdat wij de ochtendshift hadden en toen half 12 werkten, liep het niet echt storm. Beetje rondgelopen en ontdekt dat je er 'dutch cheese' kon kopen! Ja hoor! Na 8,5 maand eindelijk een lekker belegen kaasje! Heerlijk!
Na de fayre, voordat we naar huis gingen, even snel tanken. En tot de ontdekking komen dat de auto toch wel echt stuk is. En 'dat dat gekke geluidje' best gevaarlijk is. Dus.... ding ding ding! AUTO NUMMER 10!
Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen. Vanaf nu is mijn bijnaam gewoon 'de sloopster'.
Nu vind ik het niet erg, want we hebben nu een vet chille auto! En dat was fijn, aangezien Mosselbay toch wel 360 km rijden is geloof ik.
Samen met Tess op pad, en onderweg nog even lekker geluncht bij 'Old Nick village', waar ik ook met Nick was tijdens het reizen.
Santos Train Express backpackers was echt onwijs tof! Slapen in een omgebouwde coupe. We hadden gereserveerd voor de dorm, voor 100 rand, en sliepen er uiteindelijk met z'n tweetjes! Wat een luxe hahaha!
We zijn uit eten gegaan bij een super leuk restaurantje met uitzicht op zee, en zand op de vloer. Echt heel leuk! Onze ogen wel uitgekeken met een gezinnetje waarvan de ouders hun kinderen gewoon drank gaven.. en dan heb ik het niet over kinderen van 12. Nee, kinderen van 2 tot 6 jaar oud. Heel apart zeggen we dan maar.
Na het eten eigenlijk maar gelijk naar bed gegaan, want zo'n lange autorit is best vermoeiend. En slapen is lekker.

De volgende ochtend was het zo ver.. whoehoe! Shark cage diven! We mochten gelukkig wel uitslapen, want moesten pas om 9.15 aanwezig te zijn. Beginnen met een lekker ontbijtje, wat informatie en een filmpje en daarna op naar de boot! Op de boot begon ik het toch wel spannend te vinden, want zoals sommigen van jullie weten ben ik niet echt een zeeheld.. zwemmen in de zee is niet echt mijn ding & met haaien vind ik dan helemaaal spannend!
Aanmeren bij 'seal island' en bloed in het water gooien om de haaien te lokken. Het duurde volgens mij nog geen 10 minuten en ja hoor! Daar was de eerste! GAAF!! 'Snel' mijn wetsuit aangetrokken. Ja dat 'snel' lukte niet helemaal, en ik had tot mijn grote schande nog hulp nodig ook van een jongen.. die me letterlijk in dat wetsuit gehezen heeft.
Duikbril op, en tot 'de ontdekking' komen dat je dan via je mond moet ademen. Dat was even wennen.
In de kooi was het ook even wennen hahaha. De hele boot heeft mij geloof ik uitgelachen. De kooi in vond ik namelijk al heel spannend en ik heb 5 minuten lang, zonder een haai in de buurt te hebben, dingen eruit gegooid als: ' Oh mijn god! Oh mijn god. Ik vind dit al heel spannend! Ik weet niet of dit wel mijn ding is!'
Maar toen de haai zijn eerste 'attack' deed was ik dat al wel vergeten. Wat ontzettend gaaf!
De tweede aanval vond ik iets minder gaaf, aangezien die haai zich vast beet in de kooi. Voor mijn neus. Gillen als een speenvarken natuurlijk, want dat was eng!! Hij had me kunnen raken als ik niet als een malloot mezelf naar achter had gedrukt. De rest van de rit heb ik mezelf dan ook tegen de achterkant aan gedrukt, want het zou me niet nog een keer gebeuren. Maar och, wat was het gaaf! Na zo'n 45 minuten ben ik de kooi maar uitgegaan, omdat ik behoorlijk misselijk was geworden & ik het koud begon te krijgen.
Op de boot werd mijn misselijkheid alleen maar erger.. ik heb geen zeebenen blijkbaar! Nog een paar gave aanvallen gezien vanaf de boot en toen weer richting de kust. Wat een ervaring!!

Op de terugweg naar Port Elizabeth kregen Tessa en ik spontaan het idee om naar 'Lawnwood snake sanctuary' te gaan. Stond een bordje, en hoppa there we go! Korte tour gevraagd, aangezien het toch al redelijk laat was, maar oh wat stoer was dat! Heb in totaal 6 slangen vastgehouden. Beginnend met hele kleintjes, en eindigend met een grote albino python! Echt tof!

En nu is het weer maandag.. de werkweek is weer begonnen!
Alle dingen die ECHT op mijn 'to do list' stonden heb ik gedaan.
Over 20 jaar maar weer eens naar Zuid-Afrika en dan de dingen doen die ik nu nog niet gedaan heb haha.

xx Tot snel!


  • 11 Mei 2013 - 16:00

    Eric:

    Wel stoer van je toppertje

  • 15 Mei 2013 - 17:17

    Linda En Johan:

    een hele ervaring en het is niet zo gek hoor dat je steeds het zelfde roept ik zou er niet ingaan hoor en dan ook nog de slangen heb je een flinke zonnesteek of zoooooooo nog veel plezier groetjes xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lindsay

Op deze web-log zal ik jullie op de hoogte houden hoe mijn 10 maanden stage in Port Elizabeth zullen verlopen!

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 8529

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: