Regen en stakingen. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu Regen en stakingen. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu

Regen en stakingen.

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

31 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Weer even een blog!
De afgelopen tijd is de Eastern Cape overspoeld met ontzettend veel regen. Regen, regen en nog eens regen. Port Elizabeth was in een rivier veranderd, en heeft veel verwoesd. Er is een stuk van de snelweg ingestord, in Port Elizabeth is er ook een stuk weg ingestord en de ravage in de township is niet te beschrijven. Het is zo verschrikkelijk om te bedenken dat mensen hun huizen helemaal verwoesd zijn. Sommigen hebben niet eens meer een huis.
Stage lopen in de Township zat er dus ook even niet in. En dat is balen, omdat de kinderen het al zo lastig hebben. Wij geven hen een warme maaltijd, en een lichtpuntje in de duisternis.
Op een dag moesten wij even naar de township, en After Care ging niet meer door.. toch waren er 4 kinderen die al 45 minuten aan het wachten waren. Ik heb toen besloten om vetkoek voor hen te kopen, zodat hun buikjes toch nog een warme vullende maaltijd kregen. Het idee om ze hongerig naar huis te sturen kon ik niet verdragen.
En nu zijn er weer stakingen in de township, ze demonsteren voor betere omstandigheden.. wat ook echt nodig is! Wat ik zeg, sommigen van hen hebben gewoon geen huizen meer. De situatie is echt erg.

Gelukkig maak ik ook nog leuke dingen mee, don't worry. Anders zou ik hier zelf een hoopje ellende zijn vrees ik!
Ik ben lekker fanatiek aan het sporten op het moment. Kom nu gemiddeld 3 keer in de week in de sportschool, en dat geeft echt voldoening. Lekker alles even eruit gooien na een stagedag!
En verder leuke feestjes, uitgaan, verjaardagen.. en het zonnetje heeft zich ook nog een dagje laten zien! Helaas niet ingesmeerd, en dus gigantisch hard verbrand..
Verder heb ik veel tijd om te lezen, een oude hobby die ik nu weer op kan pakken! Ook ik ben nu aan de ' 50 shades of grey' gekte begonnen!

Internet ligt er overigens thuis, door de regen, ook uit. Dus ik ben even wat minder actief op internet! Hoop dat het snel gemaakt wordt!

Voor de mensen die willen skypen, nogmaals mijn username: Lindsay-za. Wel even wachten op het internet thuis dus.

En post is nog steeds meer dan welkom, dat maakt me heel blij haha!
Adres:
Marshall Road 27A
6001 Humewood
Port Elizabeth
South Africa

Veel liefs!

  • 31 Oktober 2012 - 10:48

    Malou:

    Het lijkt me heel erg moeilijk om te zien dat mensen daar zo weinig hebben.. Wel echt lief dat je de kinderen toch iets te eten hebt gegeven, ik denk dat ik het ook niet over m'n hart zou kunnen verkrijgen om ze zonder eten naar huis te sturen.

    Heel veel plezier en succes daar verder :)

    Liefs!

  • 02 November 2012 - 14:34

    Eric:

    Je bent een topper om ze toch watte eten te geven
    Maar vergeet vooral niet om ook lol te maken

    Bentrots op je grtjs eric

  • 02 November 2012 - 21:52

    Karin:

    Hoi schat! Wat heftig weer je verhaal word hier toch wel emotioneel van als ik dit lees! Top van je dat je dantoch die kids nog wat te eten geeft! En alsik dan denk wat wij allemaal aan eten weggooien heel erg! Probeer wel n'beetje bij je zelf te blijven! Ben suuuper trots op je! Geef die kids n'hele dikke knuffel van mij heb het echt te doen met zem'n moeder hart huilt! I love you xxxxxxxxxxxx

  • 04 November 2012 - 12:17

    Sas:

    Hi Lins, gisterenavond bij je ouders gegeten, erg lekker en gezellig, zodoende achter je reisverslagen gekomen. Klinkt allemaal geweldig, behoorlijk heavy, als ik het allemaal zo lees, maar gelukkig ook wel hele leuke dingen die je daar mee maakt. Knap allemaal van je. Blijf je volgen. Heel veel plezier en sterkte voor de mindere momenten. Heel veel liefs uit Laren, Sas.

  • 09 November 2012 - 18:45

    Tante Linda:

    Hola Lins , heel leuk dat we dit kunnen lezen en foto"s bekijken je heb al heel wat meegemaakt en geweldig dat je de kinderen eten heb gegeven dat zou ik ook doen . lieverd ondanks de elende daar. toch ook genieten en plezier maken . hopen dat de regen heel snel verdwijnt dat je weer op pad kan om de kinderen te helpen
    Groetjes dikke Knuffel xxxx johan en linda

  • 15 November 2012 - 17:12

    An:

    He Linds,

    Had ff niks te doen op m'n werk en dacht ga toch even kijken hoe ze het heeft.
    Heftig verhaal en de tranen schieten in m'n ogen.
    Wat tegek dat je de kinderen te eten geeft.

    Inderdaad wat je moeder zegt, hoeveel eten we hier weggooien.
    Het zal je wel heel bewust maken wat we een goed leven hier hebben.

    Verder leuke foto's gelukkig heb je ook een hoop lol, anders zal het zwaar zijn.
    Véél plezier en ik zal het wat vaker gaan volgen.

    Liefs en groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lindsay

Op deze web-log zal ik jullie op de hoogte houden hoe mijn 10 maanden stage in Port Elizabeth zullen verlopen!

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 8533

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: