April alweer! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu April alweer! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu

April alweer!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

16 April 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

En toen was het alweer April!
Ik ben echt slecht in jullie op de hoogte houden, sorry!
Er zijn alweer een paar weekjes voorbij, dus echt weer tijd om op mijn blog te schrijven.

De afgelopen weken zijn eigenlijk vrij rustig verlopen. Ik ben fanatiek bezig met sporten, stage lopen, films en series kijken en luieren.
In plaats van 4 dagen werk ik nu 5 dagen in de week, en binnenkort zelfs een paar keer 6! Kan ik alvast weer wennen aan het nederlandse ritme haha.

Het laatste weekend van maart, 30 en 31 maart, zijn Tessa, Lieselotte en ik lekker naar Knysna gegaan om er eventjes uit te zijn. Het plan was eigenlijk om naar Mosselbay te gaan, om met haaien te zwemmen, maar dat ging niet door. De goedkope hostels zaten vol vanwege pasen, en dat zwemmen met haaien toch toch wel erg duur. Dan maar naar Knysna! Met Nick ben ik er eventjes geweest, maar hebben toen lang niet alles gezien.
Gelukkig is Knysna niet zo ver rijden, dus na een kort ritje kwamen we aan in dit schitterende plaatsje. We hadden een goedkope backpackers, maar zo zag het er niet uit. Echt zo netjes en mooi! Meeste backpackers zijn toch wel een beetje smoezelig, maar dit was net alsof ik bij opa & oma was. (Ik ken niemand die meer schoonmaakt dan oma haha!)
Spullen hebben we daar gedumpt, en toen zijn we naar ‘the heads’ gegaan. Mooi stukje natuur! Daar komen de zee en de lagoon samen, wat er echt prachtig uit ziet! We waren ondertussen al wel hongerig, dus hebben even geluncht bij een tentje wat daar zat.
Daarna zijn we een bier proeverij gaan doen in een ander gedeelte van Knysna. Kennen jullie de serie the walking dead? Nou dat gedeelte van Knysna deed me daar aan denken.. het was echt uitgestorven! Ik had echt het idee dat ik op een zombie filmset aan het wandelen was.. kinda creepy!
Tessa lust geen bier, dus Lieselot en ik hebben het met z’n tweetjes erop gewaagd. En er was er maar eentje ECHT vies. De anderen waren nog best wel te doen!
In Knysna heb je ook een waterfront, net als in Kaapstad, en daar zijn we ’s avonds een hapje gaan eten. Voor het eerst heb ik lekkere frietjes gegeten hier! Meestal zijn de frietjes klef, maar deze waren gewoon echt lekker haha! Toch nog iemand in Zuid-Afrika die er verstand van heeft gehad..
Na het eten waren we best slaperig/lui/moe/rozig geworden, dus gingen we lekker terug naar ons hostel. Ze hebben daar een geweldige heerlijke chillbank, dus we hebben nog even relaxed ‘The Flinstones’ gekeken voordat we lekker rustig gingen slapen. NOT. Een of andere gigantische snurker lag bij ons op de slaapzaal, en ik heb echt wurgneigingen gehad. Het was echt zoals in de film. Of zoals Eric soms snurkt, dat kan ik ook zeggen. Hihi!
Ik heb echt gevloekt die nacht, want ik was kapot! Godzijdank hield hij er na een tijdje mee op, en kon iedereen slapen haha.
Helaas wel al om 5 uur ’s ochtends weer gewekt door een paar meiden die toen al opstonden, maar dat weet je als je in een backpackers slaapt.
Redelijk op tijd eruit, lekker een uitgebreid paasontbijtje voor onszelf gemaakt & gezellig gekletst met een duits meisje.
En dan was het eindelijk bijna zover: het paardrijden! Lieselot en ik keken er erg naar uit. Maar het was nog vroeg, paardrijden was pas om half 3 ofzo, dus eerst tijd om ergens een kopje thee te gaan drinken.
5 minuten voordat we weg gingen, richting het paardrijden, begon het te regenen. En niet veel later kregen we een telefoontje: het gaat niet door vanwege de regen. Balen!! Nog geprobeerd of het ergens anders kon, want ach we zijn niet van suiker, maar helaas. Achteraf gezien ook wel beter geweest, want het regende echt keihard!
Dan maar naar de meest stomme Disney film geweest: ‘Wreck it Ralph’. Maar je moet wat..
En toen was dat weekendje alweer voorbij!

6 April ben ik met Myrthe, Lieselot en Tessa naar Kragga Kamma game park geweest. En nee, een game park is niet een spelletjeshal (Nick...) maar een park met wilde dieren. Daar hebben we EINDELIJK een neushoorn gezien! Hoera! Eindelijk m’n big five gezien na ruim 7 maanden tijd! Gaaf!
12 April hebben Lieselot, Sabine en ik de Iron girl gedaan. Dat is een hardloop wedstrijd voor, je raadt het al, vrouwen. Tussen de 1500 dames in.. en rennen maar. 8,5 kilometer in de brandende zon. Maar het was gaaf!! En ik ben 596ste geworden van de 1500, vond ik best knap van mezelf haha.
Afgelopen zondag, de 14e, was de Iron Man. Dat is andere koek! Een triatlon.. 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42,4 km rennen. Lieselotte moest werken, en ik had haar beloofd om te helpen. Het werken stelde niet veel voor.. we moesten de kandidaten aanmoedigen haha. Het was erg warm, en ik ben lekker verbrand die dag. Maar het was leuk om te doen!

Nog een paar weekjes.. met veel dingen op de planning!
Ik zal proberen om m’n volgende blog iets sneller te schrijven!

Bye bye!


  • 16 April 2013 - 10:42

    Raymond De Krieger:

    Héél goed bezig Linds! Probeer alles te doen wat je wilt doen daar!
    Ook klasse dat je aan het lopen bent. Hou vol!!! Met een goede conditie is het leven zoveel makkelijker!!!
    Groetjes uit een lente achtig Amstelveen!!!

  • 16 April 2013 - 13:11

    Malou:

    Wat gaaf dat je de big five nu hebt gezien! Verder klinkt het ook echt heel gaaf allemaal, geniet er nog even van!

    Liefs,
    Malou

  • 18 April 2013 - 16:47

    Eric:

    Wat nou snurken dat doet mama haha wel weer eenleuk verslag nog een paar weken en het is klaar daar ik ben echt apentrots op jegeniet er nog maar ff van grtjs

  • 18 April 2013 - 22:47

    Karin:

    Hey schat weer n'leuk verhaal top dat je aanhet hardlopen bent volhouden ookals je terugbent in ned.kan je mij ook misschien leren en helpenmethardlopen!haha jeweethoe ik ben nou nog evenendan benalweerthuis love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lindsay

Op deze web-log zal ik jullie op de hoogte houden hoe mijn 10 maanden stage in Port Elizabeth zullen verlopen!

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 8518

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: