Rocking The Daisies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu Rocking The Daisies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lindsay Frederiks - WaarBenJij.nu

Rocking The Daisies!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

11 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Laat ik beginnen met woensdag en donderdag, voordat ik over Rocking The Daisies begin.
Vorige week was het vakantie, wat dus betekende dat alle After Care kinderen de hele dag bij ACVV waren. Woensdag hadden we een filmdag, lekker Shrek en Madagascar kijken onder het genot van chips en popcorn. Een echt dagje genieten dus!
Donderdag hadden we een spelletjesdag, wat een plezier was dat! Echt weer schaterlachen gewoon, heerlijk om te zien. Sommige spelletjes speelde ik wel mee, maar niet allemaal want jeetje.. hoe zij hier touwtje springen is bizar! Ik durfde het gewoon niet aan hahaha. En omgekeerd limbodansen, dat je met een radslag over het touw heen moet. Dat niemand een arm heeft gebroken verbaasde mij echt. Als ik mee had gedaan was ik waarschijnlijk diegene geweest, dus ik ben netjes blijven zitten hahaha.
Myrthe en ik hebben ook nog een potje gevoetbald. Samen met de vrouwelijke vrijwilligster tegen het mannenteam. Een mannelijke vrijwilliger met twee oudere jongens. 3 keer raden wie er gewonnen hebben? Wij natuurlijk!
Daarna kwam onze stagebegeleidster plots dat wij weg moesten. In eerste instantie baalden wij, want we hadden het zo naar onze zin met de kids. Maar toen we hoorden waarvoor sloeg het om. We gingen voor het eerst naar de rechtbank! Interessant! Het was voor twee jongens, waarvan alle ouders op sterven liggen. Zij hebben al jaren Foster Care, en deze moet om de twee jaar verlengd worden. Dit maal werd er aangevraagd of het zo kon blijven tot hun achttiende, aangezien de ouders niet meer beter worden. Bij de rechtbank was het voornamelijk veel wachten, wat ik al wel verwacht had. Eenmaal bij de rechter was het wel heel interessant! Dit soort dingen heb ik alleen maar in de film gezien, en nooit in het echt. De rechter was ook wel erg geinteresseerd in ' the two dutch students' . Wij kregen veel vragen over Nederland, waar wij hier wonen, hoe het er aan toe gaat, etc. Al met al een boeiend dagje dus!
Daarna snel naar de supermarkt, snel eten, snel naar bed om nog even een uurtje te slapen, snel douchen, snel tas inpakken en... op naar Kaapstad! Op naar Rocking The Daisies!
Rocking The Daisies is een festival met allemaal zuid-afrikaanse artiesten. Van bandjes tot dj's.
Na een ellendig lange reis kwamen wij met z'n 15en aan in Kaapstad, om daar even lekker te ontbijten en nog 3 meiden op te pikken. Na een verfrissend rondje Kaapstad (lees, met 70 door de stad heen scheuren.. kon vrij weinig zien hahaha. Maar heb wel gezien dat ik zeker daar nog heen wil! Het is prachtig daar!) op naar Darling! Daar waar RTD daadwerkelijk was.
Het campingterrein was echt bomvol, wat het wel gezellig maakte. Nadat iedereen klaar was met de tenten opzetten en omkleden, gingen we naar het festivalterrein. De zon scheen, de alcohol vloeide, en genieten maar van de muziek! Na een tijdje ging ik met Charlot op pad, om even langs de winkeltjes te gaan. Wij hebben toen een schitterende ' Rocking The Daisies' tattoo laten zetten. (Maak je maar niet druk mam, het is een airbrush tattoo en die was na een paar dagen al weg. Maar ik ga nog wel een tattoo hier laten zetten haha. Alleen nu nog niet.)
Ik heb twee schitterende afrikaanse broeken gekocht, heb me laten schminken, heb glow in the dark paint op m'n gezicht gekregen, heb een hele mooie ballon gekregen ennnnn een strandbal. Bewapend met dit alles een hapje gegeten, en nog wat drinken gehaald. Op zoek naar de rest! Die waren nergens te bekennen.. dus dan maar even terug naar de camping, want het begon toch wat frisjes te worden toen de zon onder was. Daar aangekomen troffen we de rest aan. Vrijwel allemaal in coma in de tent. Er waren er nog maar een paar wakker. Als je een nacht niet slaapt ben je best snel uitgeteld. Na een half uurtje een groepje zover gekregen dat we weer terug gingen.. maar 8 uur/half 9 was ik zelf ook echt kapot en ben ik de tent ingedoken. Na een heerlijke koude nacht, waarin ik toch lekker heb geslapen in mijn lekkere warme slaapzakje, weer fris (oke, niet helemaal) en fruitig eruit. Douchen kon 's middags pas, aangezien er ellendig lange rijen stonden. Maar daarna helemaal los! Echt vooral 's avonds helemaal los gegaan in de electro tent. Wat geweldig!!
Zondagochtend langzaam wakker worden, inpakken, en weer naar huis! Ik was zo blij toen ik in mijn bed lag!
Over deze week heb ik ook nog het een en ander te vertellen, maar ik moet nu aan het werk.. dus dat komt volgende week!

  • 11 Oktober 2012 - 16:07

    Raymond:

    Heej Linds!

    Eindelijk een reactie van mij. Ik dacht ik laat je eerst ff acclamatiseren voor ik je iets stuur. Ik hoor en lees dat het goed met je gaat. Daar ben ik héél blij om. Het moet namelijk wel klikken, jij en Zuid-Afrika. Als je nog in Kaapstad bent moet je Waterfront ff bezoeken. Een mooi winkelcetrum, anders moet je die in gadachten houden. Ik volg je vanaf nu en stuur afentoe een berichtje. Al je iets wilt weten, kan je dat altijd vragen!!! Groet vanuit een kouder wordend Amstelveen.

  • 12 Oktober 2012 - 19:41

    Malou:

    Wat gaaf allemaal zeg! Lijkt me echt heel interessant om zo'n rechtzaak mee te maken enzo..

    Heel veel plezier verder!
    Liefs, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Lindsay

Op deze web-log zal ik jullie op de hoogte houden hoe mijn 10 maanden stage in Port Elizabeth zullen verlopen!

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 8522

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: